כאשר מדליקים את הדוד והמים לא מתחממים, חשוב לוודא את תקינות המפסק לפני הזמנת שירות טכנאי. יש לבדוק שהמפסק נמצא על הסימן ‘ON’ או ’1′. במצב שבו הוא פתוח, המנורה האדומה צריכה להידלק. בבתים חדשים ישנו מפסק ביטחון נוסף אשר מותקן בצמוד לדוד. גם מפסק זה צריך להיות דלוק עם נורה אדומה מוארת בזמן שהמפסק בתוך הבית דולק. במידה ואחד המפסקים אינו דולק יש להזמין שירות חשמלאי, מכיוון שמדובר ככל הנראה, בתקלה במפסק עצמו, ברטיבות בקיר שגרמה למים לטפטף על חוטי החשמל או בבעיה בהספק החשמל.
במידה והמפסקים דולקים, אך המים בדוד לא מתחממים מומלץ לפנות לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810 על-מנת להזמין טכנאי.
הגורם השכיח להיווצרות קצר חשמלי בהפעלת הדוד הוא הצטברות אבנית על גבי גוף החימום או על גבי מאיץ החימום. במקרה כזה חשוב לפנות לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810 על-מנת להזמין טכנאי. לרוב הטיפול ידרוש החלפת גוף החימום או החלפה של כלל המערכת החשמלית של הדוד (הפלאנג’).
כדי להימנע מתקלות חוזרות, חשוב לבקש מהטכנאי להתקין מפרק אבנית. מי הברז מכילים באופן טבעי מלחים ומשקעים. כאשר המים מתחממים לטמפרטורה גבוהה מ- 50 מעלות, נוצרת התגבשות של הסידן במים לאבן אשר מכונה ‘אבנית’. הצטברות האבנית מתרחשת הן בצנרת והן על גוף החימום של הדוד, מגדילה את צריכת האנרגיה הנדרשת לחימום המים וגורמת לבלאי מואץ של גוף החימום. מפרק האבנית של אמישראגז סולאר מפחית את הצטברות האבנית בכ- 80%.
(הוספת מפרק האבנית כרוכה בתשלום. במקרה של ביקור טכנאי בבית לטיפול בתקלה, התשלום הוא עבור עלות הפילטר בלבד ללא חיוב על ההתקנה עצמה).
כמו-כן, מומלץ להזמין באופן יזום טכנאי שירות אחת לשלוש שנים, על-מנת לבצע טיפול חורף אשר שומר על אורך חייו של הדוד, מונע תקלות חמורות ומבטיח מים חמים בימי החורף הקרים. להזמנת טכנאי ניתן להתקשר לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810.
בימי החורף הקרים, יש להדליק את הדוד במשך כשעה בהדלקה הראשונה ביום. במידה והמים החמים נגמרים אחרי המקלחת הראשונה, יש להשאיר את הדוד דולק ל- 20 דקות נוספות לפני המקלחת הבאה. במידה ולאחר שעת הדלקה המים נשארים פושרים או נגמרים לאחר דקות ספורות, ייתכן ויש הצטברות אבנית על גבי גוף החימום או על גבי מאיץ החימום. במקרה כזה מומלץ לפנות לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810 על-מנת להזמין טכנאי.
במידה והקולט מחובר ישירות לדוד (בית פרטי)
הסיבות השכיחות לחוסר מים חמים ביום שמש היא הצטברות אבנית בקולטים או נזילה בתוך הקולט. במקרה כזה יש לפנות לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810 על-מנת להזמין טכנאי. במידה וכמות האבנית שהצטברה קטנה, ניתן לפתור את הבעיה על-ידי שטיפת הקולט, אולם כאשר האבנית יוצרת סתימה משמעותית אין מנוס מלהחליף את הקולט.
כדי להימנע מתקלות חוזרות, חשוב לבקש מהטכנאי להתקין מפרק אבנית. (הוספת מפרק האבנית כרוכה בתשלום. במקרה של ביקור טכנאי בבית לטיפול בתקלה, התשלום הוא עבור עלות הפילטר בלבד ללא חיוב על ההתקנה עצמה).
כמו-כן, מומלץ להזמין באופן יזום טכנאי שירות אחת לשנתיים על-מנת לבצע שטיפה של הקולטים אשר מנקה את האבנית ושומרת על אורך חיים ארוך לקולט השמש. להזמנת טכנאי ניתן להתקשר לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810.
במידה והקולט מחובר למערכת קולטים משותפת (בניין רב-קומות)
מומלץ לבדוק האם התקלה קיימת אצל שכנים נוספים. במידה והתקלה קיימת בדירות נוספות הזמנת השירות צריכה להתבצע על-ידי וועד הבית או חברת הניהול מול שירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810.
במידה והתקלה קיימת רק אצלך בבית, יש לפנות לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810 על-מנת להזמין טכנאי. ככל הנראה מדובר בסתימה במחליף החום של הדוד, ויש לשטוף ולנקות אותו או להחליפו במקרה של נזק משמעותי.
נזילת מים יכולה להתרחש מהדוד, מקולט השמש או מצנרת המים. במקרה כזה, יש לפנות לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810 על-מנת להזמין טכנאי.
במידה והנזילה מתרחשת בזמן שהדוד דולק, ייתכן וישנה תקלה בטרמוסטט שמונעת את ויסות הטמפרטורה של המים וגורמת לפיצוץ הצנרת מחום יתר. כדי למנוע תקלה זו יש להקפיד על סגירת הדוד בין שימוש לשימוש ולא להשאיר אותו דלוק לפרק זמן של מעל לשעה.
במידה והנזילה התרחשה ביום שבו הטמפרטורה צנחה מתחת ל- 0 מעלות, ייתכן שנוצרה שכבת קרח על הקולטים שגרמה למים בצינורות לקפוא ולשבור אותם. כדי למנוע תקלה זו, בלילות של קרה מומלץ להשאיר בשעות הלילה ברז פתוח אשר מטפטף בטפטוף איטי, על-מנת לייצר סירקולציה של המים במערכת ולמנוע קיפאון. חשוב לדעת שיש קולטים אשר עשויים מפלדהומותאמים במיוחד לאזורי קרה.
הצטברות אבנית היא הגורם השכיח לתקלות הן בדודים והן בקולטי השמש. לכן, חשוב להתקין מפרק אבנית. מי הברז מכילים באופן טבעי מלחים ומשקעים. כאשר המים מתחממים לטמפרטורה גבוהה מ- 50 מעלות, נוצרת התגבשות של הסידן במים לאבן אשר מכונה ‘אבנית’. הצטברות האבנית מתרחשת הן בצנרת והן על גוף החימום של הדוד, מגדילה את צריכת האנרגיה הנדרשת לחימום המים וגורמת לבלאי מואץ של גוף החימום. מפרק האבנית של אמישראגז סולאר מפחית את הצטברות האבנית בכ- 80%. (הוספת מפרק האבנית כרוכה בתשלום. במקרה של ביקור טכנאי בבית לטיפול בתקלה, התשלום הוא עבור עלות הפילטר בלבד ללא חיוב על ההתקנה עצמה).
כמו-כן, מומלץ להזמין באופן יזום טכנאי שירות. בדיקה יזומה לדודים מומלצת אחת לשלוש שנים, על-מנת לבצע טיפול חורף אשר שומר על אורך חייו של הדוד, מונע תקלות חמורות ומבטיח מים חמים בימי החורף הקרים. לגבי קולטי השמש, מומלץ להזמין שירות אחת לשנתיים על-מנת לבצע שטיפה של הקולטים אשר מנקה את האבנית ושומרת על אורך חיים ארוך לקולט השמש. להזמנת טכנאי ניתן להתקשר לשירות הלקוחות של אמישראגז סולאר בטלפון 03-9225810.
.